Kom godt i gang med vægttabet

vægttab

Kunne du også godt tænke dig at komme i gang med vægttabet? Måske har du fået et par ekstra Corona-kilo på kroppen, som følge af pandemien og dens nedlukninger. Men nu vil du egentlig gerne af med de overflødige kilo igen. Bare rolig. Du kan få lidt inspiration og hjælp til at komme godt i gang med dit kommende vægttab her i artiklen.

Start med kostomlægningen

Vidste du, at den største forbedring ved et vægttab kommer med den mad, du spiser? Selvfølgelig er det også vigtigt at forbrænde noget energi og nogle kalorier ved træning og motion, men den største ændring i dit vægttab kommer faktisk med din kostomlægning. Derfor kan det altså være en god ide at investere noget tid og energi i at undersøge, hvordan du nemmest kan kom godt i gang med en kostomlægning, så kiloene på den måde hurtigt kan rasle af dig. Inde på Tofeelamazing kan du også få en masse gode råd og hjælp til din kommende kostomlægning. Så kan du på den måde blive lidt mere inspireret på vægttabet – selv efter lidt tid hvor den sunde mad måske ikke virker så spændende mere.

helse

Hvorfor er kosten så vigtig?

Men hvorfor er det så, at det er så vigtigt at starte med kosten? Det er det faktisk fordi, at det tager omkring 21 dage for en vane at træde ordentligt i kraft i vores hjerner. Når du så vælger den vane at spise sundere, så vil du hurtigere se et vægttab, da du bedst kan manipulere din vægt med det, du putter ind i munden. Der er nemlig stor forskel på, hvor mange kalorier, vitaminer og mineraler, der er i forskellig slags mad. Så vælg med omhu og se en stor forskel på vægten allerede fra den første uge af. Derefter kan du så begynde på at træningen.

Kom godt i gang med træningen

Når du har været i gang med din nye kost i et stykke tid, er det en god ide at supplere dit vægttab med nogle trænings- og motionsøvelser. Det bedste, når det kommer til vægttab indenfor motion, er faktisk at vælge den form for motion eller træning, som du synes er sjov. Måske er det svømning, fitness eller løb? Uanset hvad vil den form, du vælger, faktisk få dig i gang med at træne – og huske at træne hver uge. Det er langt bedre end at vælge en træningsform, som andre mener er den bedste mod vægttab. Hvis du ikke kommer afsted, får du heller ikke forbrændt kalorierne. Dertil kan det også anbefales, at du udfører en blanding af styrketræning og konditionstræning. Under styrketræning svækker du dine muskler midlertidigt, så de i løbet af de næste par timer kan vokse sig endnu stærkere, end de var før. Her forbrænder de så mange kalorier de næste par timer. Ved konditionstræning udfører du kalorieforbrænding lige nu og her, men du kan også risikere at blive endnu mere sulten og så blot spise alle de kalorier, som du lige har forbrændt. Derfor er en god blanding af de to det bedste.